Krasnoludki
Misie
pszczolki
Biedronki
zabki
tygrysy
motylki

Przedszkole Samorządowe nr 6 w Myślenicach

Dajmy dzieciom słońce, dajmy dzieciom miłość
Dajmy dzieciom radość, żeby łez nie było...

Przedszkole Samorządowe nr 6
im. Wandy Chotomskiej w Myślenicach
ul. Ogrodowa 7
32-400 Myślenice

tel: 12 272 05 16
            

Tygrysy

 

Witamy w naszym oddziale !

 

 

PROJEKTY TYGRYSÓW W ROKU SZKOLNYM 2019/2020

logotyp-program-uczymy-dzieci-programowac
plakat

 

Drodzy Rodzice dzieci 6 – letnich,

Kochane Tygryski – Starszaki!

            Większość z Was odebrała z Przedszkola książki z ćwiczeniami.

Zachęcamy, do systematycznego wykonywania tych ćwiczeń w domu.

Nie będziemy Wam sugerować kiedy, jakie ćwiczenie należy wykonać. Przekazujemy ogólne zasady, które umożliwią zaprowadzenie porządku w realizacji tego zadania.

 

Rodzicu:

-zorganizuj dziecku miejsce, w którym będzie pracowało z książką,

-ustal z nim porę dnia, kiedy razem przystąpicie do pracy, dobrze by było, gdyby mogła być to, w przybliżeniu, stała pora (np. po śniadaniu).

Podczas pracy z książką:

-dziecko przygotowuje książkę i odpowiednie przybory,

-rodzic czyta dziecku polecenie do ćwiczenia, dziecko zastanawia się, jak wykonać ćwiczenie i próbuje samodzielnie wskazać rozwiązanie; jeśli trzeba rodzic naprowadza dziecko;

-gdy rodzic upewni się, że dziecko zrozumiało, podejmuje ono samodzielną pracę; nie wyręczamy dziecka, w razie potrzeby przypominamy instrukcję, wyjaśniamy, korygujemy,

-po skończonej pracy dziecko sprząta przybory, odkłada książkę na wyznaczone miejsce,

-za wykonane zadanie, za wysiłek włożony w pracę, należy dziecko pochwalić – słownie, minką narysowaną na stronie ćwiczenia, naklejką, itp.

 

Dodatkowe informacje dla Rodziców:

-nie narzucamy dzieciom, ile ćwiczeń dziennie powinny zrobić, zachęcamy, aby to było minimum jedno ćwiczenie z Kart Pracy (nr3 lub nr 4) i jedno ćwiczenie z zeszytu „Znam litery i liczby” (albo tekturowa wycinanka dołączona do książek); jeśli dziecko chętnie pracuje i zarazem Państwo mają odpowiednią ilość czasu, to oczywiście dziecko może wykonać więcej ćwiczeń,

-proszę pamiętać o zasadzie, że ważniejsza jest jakość wykonania zadania, niż ilość stron; należy zachęcać dziecko do dokładności, staranności, zwłaszcza w ćwiczeniach graficznych, rysowaniu po śladzie, literkach,

-ćwiczenia w zeszycie „Znam litery i liczby” dzieci wykonują po kolei,

-książkę nr 3 można już wykonać całą do końca,

-książkę nr 4 wykonujemy do str. 37, a na tydzień poprzedzający Święta Wielkanocne, pozostawiamy ćwiczenia związane z tym okresem od str. 38 do str. 45.

 

Szanowni Rodzice!

            Zdajemy sobie sprawę z tego, że dzieci mają już trochę zaległości w książkach, i może wydawać się, że materiału do zrobienia jest dużo. Proszę jednak nie martwić się i nie czuć się zobowiązanym do wykonania wszystkich ćwiczeń. Poza nimi, trzeba przecież z dzieckiem, poćwiczyć też czytanie, pobawić się w matematykę, rozwijać jego sprawności manualne-plastyczne… (oczywiście nie wszystko każdego dnia!). Służymy w tym zakresie propozycjami na stronie internetowej i facebooku. Po powrocie do zwykłej pracy, będziemy uzupełniać zaległości i sprawdzać, w czym dzieciom trzeba najbardziej pomóc, by dobrze przygotować je do szkoły. Jesteśmy, i później będziemy, w kontakcie z Państwem, by naszym Pociechom nic nie „umknęło”. W razie niejasności zachęcamy do kontaktu telefonicznego lub mailowego na stronę przedszkola.

 

Serdecznie pozdrawiamy!

                                               mgr Renata Leśniak

                                               mgr Maria Skobejko

 

Uwaga!

Rodziców, którzy nie mogli odebrać książek z Przedszkola, odsyłamy do strony internetowej: https://drive.google.com/file/d/1uVdwXilXSvHQTLaSaMRvyrfPGEgeEELY/view?usp=drive_web

-można wydrukować wybrane ćwiczenia z książki nr 4.

 

SPIS KART dołączonych do książek:

Karty 5,6      Jabłoń w czterech porach roku

                       do wypchnięcia, sklejenia i przecięcia. Następnie do złożenia i naklejenia elementów charakterystycznych dla danej pory roku
                        (kolor korony drzewa jasnozielony – wiosna, ciemnozielony – lato, pomarańczowy – jesień, biały – zima).

Karta 9          Liczmany, zwierzątka – kartoniki do zabaw matematycznych.
             Mogą być użyte np. do przeliczania, układania rytmów i zbiorów.

Karty 10,11    Litery do układania wyrazów, podpisów do obrazków, odczytywania tekstów.

Karta 12       Liczby i znaki matematyczne służą do utrwalania liczb, określania liczebności zbiorów, układania działań, do porównywania liczb                     elementów w zbiorach.

Karty 26, 27      Dom – dzieci wypychają małe elementy z karty 27 i  umieszczają je w odpowiednich pomieszczeniach domu na karcie 26.          Karta może służyć do utrwalania pojęć związanych z określeniami  położenia przedmiotów w przestrzeni.

Karta 29       Bocian – sylweta ptaka do wypchnięcia, złożenia i sklejenia.

Karta 32       Sylaby do pocięcia i układania z nich wyrazów.

Karta 33       Koszyczek wielkanocny do przeplatania kolorowymi paskami

                        z elementami do pokolorowania lub wylepienia plasteliną

                        albo kulkami z bibuły.

 

 

Linki